Anne in Argentinië

Argentijnse gewoontes

Hola!

In mijn vorige verhaal vertelde ik dat ik een rondje door het dorp ging fietsen met Vicki en haar vriendinnen, nou ik heb echt mijn gevaarlijkste fietsritje ooit beleefd. Ik ben wel honderd keer door zevenjarigen van de sokken gereden. Kleine jongetjes en meisjes scheurden mij zonder helm op brommers, scooters en andere voertuigen voorbij. Vicki haar enige antwoord hierop was, dat de politie in dit dorp niet wordt gerespecteerd. Ook vertelde ze mij toen direct maar, dat je rijbewijs kopen in dit dorp geen uitzondering is. Zelf heeft ze gelukkig wel een praktijkexamen afgelegd. Ach, het was dan misschien gevaarlijk, ik leef nog en het was tenminste niet saai.

Ook het eetritme is hier anders dan in Nederland. Als lunch krijg je een warme maaltijd, zo als wij die bij het avondeten eten, voorgeschoteld. 's Middags als tussendoortje drinkt Vicki met haar vrienden altijd 'mate' http://eten-en-drinken.infonu.nl/buitenlands/7438-argentijnse-mate.html.Hier staat beschreven wat het het precies is. Zoals je ook kunt lezen is de manier van drinken erg bijzonder. Vicki en haar vrienden drinken dit drankje precies hetzelfde. Je hebt één mate en die geef je dan telkens door. Natuurlijk heb ik ook mate geproefd, maar ik ben er nog niet over uit of ik het lekker vind. Het is enorm sterk en het heeft een rare smaak. 's Avonds eten ze hier pas rond een uur of 10, maar door de grote lunch heb je ook echt nog geen honger om 7 uur. Dinsdag bracht de oma van Vicki Argentijnse specialiteiten mee en het was heerlijk. Het grootste deel van de maaltijd bestaat uit vlees en dat is hier echt jammie jammie. Na het eten wilden Vicki en haar ouders graag mijn meegenomen drop proeven. Geen succes, de stroopwafels vonden ze daarentegen wel heerlijk.

Vicki haar moeder bakt voortdurend overheerlijke taarten en koeken. Ze staat ongeveer de hele dag samen met de schoonmaakster in de keuken. Ze hebben het erg gezellig en vinden het leuk als ik, terwijl Vicki aan het leren is, even een kop thee bij ze kom drinken. Vicki haar moeder zet me dan alle verschillende theesoorten die er zijn voor en laat me alles proeven wat ze aan het koken is.

Gistermiddag ben ik met Vicki en haar hele vriendengroep naar de verjaardag van een vriendin geweest. Vicki heeft super leuke vrienden en ze zijn erg spontaan. Ook al kennen ze me niet, zodra ze me zien overladen ze mij met kussen en knuffels. In het begin was ik wat overdonderd, maar nu wordt het al normaal. Maar een paar vriendinnen van Vicki kunnen Engels, maar iedereen had vragen voor mij, dus er werd veel vertaald. En ook al ging het hele gesprek in het Spaans verder, dan vertelde Vicki me wel waar ze het over hadden. Erg bijzonder vond ik hun manier van praten met elkaar. Letterlijk iedereen schreeuwt en roept tegelijk door elkaar heen. Sommigen zijn aan het zingen en dansen, maar verder wil iedereen haar mening tegelijk vertellen. Ze gebruiken voortdurend handgebaren en soms staan ze even op, om iets goed duidelijk te maken. Nou moet je niet denken dat het geen goede sfeer is, ze lachen voortdurend.

Ik ben net wakker en wat we vandaag gaan doen, ik heb geen idee. Meestal komen we pas rond een uur of 2 op gang en dan worden er plannen gemaakt.

Liefs

Reacties

Reacties

Jorien

Hee Anne!

Super om je verhalen te lezen, wat schrijf je leuk!
Klinkt geweldig, zo te horen vermaak je je goed.
Geniet ervan, ik hou je verhalen in de gaten.

Liefs Jorien

Lieke

Wat klinkt het allemaal leuk! En op de foto's ziet het er ook al zo mooi uit. Je zult je vast prima vermaken de komende tijd :)

Liefs!

Anne

Bedankt! Leuk om te horen. :) En ik vermaak me zeker.

liefs

Wietske

Leuk verhaal Anne! Leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt en hoe het leven er daar aan toe gaat! Ik zou zeggen blijf lekker door schrijven en enjoy!

Liefs Wietske

Ellen

Hoi Anne!
Leuk om op deze manier je belevenissen bij te houden. Ik sluit me volledig bij de anderen aan, je hebt een hele fijne schrijfstijl waardoor je heel gemakkelijk leest. Blij dat je het naar je zin hebt!

Liefs,
Ellen

Grote Broer

Hey zusje!
Je had me natuurlijk al even gezien op skype,
maar ik wil op deze manier ook nog ff laten weten hoe leuk ik je verhaaltjes vind! Zoals (heel) veel mensen hebben opgemerkt; je schrijft leuk :D Volgens mij vind je het daar ook heel leuk. Geniet van het mooie weer en blijf foto's plaatsen!

Groetjes, je Grote Broer

Astrid

Aah klinkt leuk daar! En vast veel warmer dan hier :)
Veel plezier en geniet ervan!

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!