Anne in Argentinië

Punta del Este, Dulce de Leche, Spiderman en meer

Uruguay was geweldig. We zijn in plaats van zaterdagmiddag dan ook pas zondagochtend vertrokken. Zo konden we de zaterdag nog volledig benutten. Vrijdagochtend heb ik eerst met Vicki en haar moeder door de stad, Punta del Este, gelopen. Omdat het daar winter en daardoor erg koud was, waren er bijna geen mensen. Het is een erg toeristisch dorp, met eigenlijk alleen maar hotels en vakantiehuisjes. In de winter, wanneer er geen toeristen zijn, is dan ook ongeveer alles dicht. Maar een paar restaurants of winkels zijn open en alles wordt gerestaureerd, zodat het er in de zomer weer mooi uitziet. Het mocht dan erg koud zijn, de zon scheen wel volop, dus zodra je een plekje uit de wind en in de zon had gevonden, kon je heerlijk buiten zitten. Zo heb ik met Vicki ook uren aan het strand gezeten. Heerlijk niks doen en genieten van de zee, om vervolgens weer even sportief een rondje te gaan joggen of fietsen. Ook zaterdag was dat ongeveer het ritme, Vicki haar vader moest met allerlei mensen praten (hij heeft meerdere vakantiehuisjes in de stad), dus dan reden we naar een plek toe en gingen Vicki, haar moeder en ik door de dorpjes wandelen. Twee rustige en fijne dagen dus.

Zondagmiddag kwamen we ongeveer 5 uur thuis aan. Vicki had natuurlijk een paar dagen haar vriendinnen niet gesproken, dus die gingen we eerst opzoeken om even goed bij te praten. Het was tenslotte weekend geweest, dus dat betekent verhalen genoeg. Vervolgens zijn we 's avonds na het avondeten nog met een andere vriendengroep een rondje gaan rijden door het dorp. Iemand had zijn gitaar mee in de auto, dus dat was een feestje op zich.

Vicki moest maandag en dinsdag dingen regelen op de universiteit, dus maandagochtend zijn we vroeg naar Rosario vertrokken. Vicki haar vader heeft een transportbedrijf, dus konden we met één van de werkgevers meereizen. Dit moest dan alleen wel al om half 5 in de ochtend. Niet erg, want de rit was comfortabel, dus konden we de hele tijd slapen. Ook in Vicki haar appartement zijn we weer verder gaan slapen. 's Middags hebben we met Vicki haar nichten (21 en 13) Spiderman in de bioscoop gezien. Het was echt een reusachtige bioscoop en we zaten dan ook helemaal alleen in de zaal. Na afloop zijn we met zijn allen bij de oom en tante van Vicki gaan eten. Het was erg gezellig en het eten was heerlijk.

Dan zal ik nu nog even wat vertellen over Dulce de Leche, zoals de naam al zegt gemaakt van suiker en melk. Het is een karamelpasta (net zoiets als chocoladepasta) en het is heel erg zoet. De Argentijnen eten het bij ongeveer alles en dat is volkomen begrijpelijk, want het is heerlijk. Je kan het eten op brood, wat persoonlijk niet mijn favoriete combinatie is, maar ook smeren ze het op cakes, koekjes en fruit. Gisteren had ik voor het eerst mijn Dulce de Leche ijsje en dat, dat was echt puur genieten. Met stip mijn nieuwe favoriete ijssmaak. Ik zal dan ook (maak me nu al zorgen over het gewicht van mijn koffer) een paar potten meenemen naar Nederland.

Op dit moment is het alweer vier uur en ik heb nog niet echt veel gedaan. Om 6 uur zullen we met de bus terugrijden naar Vicki haar ouders. Ik heb geen idee wat de plannen zijn voor aankomende week, maar we zullen vast leuke dingen gaan doen. Wel weet ik dat ik het nog steeds heel erg naar mijn zin heb hier, ik ben al erg goede vriendinnen met Vicki en we hebben het reuze gezellig. Natuurlijk zijn er de momenten dat je Nederland wel een beetje mist, maar al de leuke dingen die ik hier doe, maken dat helemaal weer goed.

Veel liefs,

Anne

Reacties

Reacties

Hans Peetsold

Hoi Guppie,

Ik lees je verslagen met heel veel plezier en ik verbaas me er weer eens over hoe makkelijk zo'n korfbalmeisje uit De Hoeve zich aanpast aan de grote wereld. Chapeau!!

Lieke

Wat klinkt het toch allemaal weer super gezellig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!